Bevers

De kinderen van 5 tot en met 7 jaar worden bij Scouting ‘bevers’ genoemd. De bevers zijn in 2014-2015 opnieuw gestart binnen scouting Rijssen, zodat ook de jongste kinderen al op scouting kunnen. Bij de bevers ligt de nadruk op het spelen en leren in de natuur. Ze doen samen met andere kinderen leuke spelletjes in een veilige omgeving. Zo leren ze samen te werken onder leiding van vrijwilligers.

Thema
De bevers draaien opkomsten aan de hand van een thema. Ze spelen in het thema van het dorp Hotsjietonia en gebruiken hierbij hun fantasie.  In het dorp Hotsjietonia wonen allerlei verschillende mensen, waaronder Stuiter. Stuiter is een bever die dezelfde groei en ontwikkeling doormaakt als de bevers in een groep. Hij is de hoofdpersoon van Hotsjietonia.KaartHotsjietonia

In het dorp Hotsjietonia maken de bevers allerlei avonturen mee en leren ze van alles en nog wat. Ze knutselen en zingen met Keet en Fleur Kleur, ze leren dingen over de natuur bij Bas Bos en Rebbel, ze horen over andere landen bij Sterre en Steven Stroom, komen tot rust bij Noa en gaan koken met Rozemarijn. Ook met Professor Plof, Stanley Stekker is er altijd wat te beleven. De vaardigheden die kinderen bij de bevers opdoen, worden uitgebouwd bij de welpen zodat kinderen zich continu blijven ontwikkelen.

Wanneer en waar?
De bevers zijn elke zaterdagochtend in Hotsjietonia te vinden, van 9.30 tot 11.30 uur op blokhut ’t Oosterhöfke aan de A.H. ter Horstlaan. Hier gaan we dan allerlei leuke dingen doen, zoals primitief koken, knopen of dan zijn we lekker creatief bezig met de natuur.