Welpen MoHo

Welkom op de pagina van de morgenhorde!

Welpen (wolven)
Welpen zijn stoere jongens van 7 tot 11 jaar die niet bang zijn om vies te worden! De welpen trekken samen de jungle in, de wereld waar de welpen spelen. Daar beleven zij met de dieren alles wat er maar te doen is. De jungle is een groot gebied waar Hathi, Chil, Mang, Mor, Kaa, Bagheera en nog heel veel andere dieren wonen. Misschien ken je de dieren wel uit het “Junglebook”. Bij scouting zorgen deze dieren (de leiding) voor elke keer een ander avontuur. Zo kun je de ene keer verrekijkers maken met Hathi, de olifant en de andere keer schatten zoeken met Bagheera, de panter. Hartstikke leuk dus!

Thema
Dit thema geeft onze speltak de naam “Welpen”, maar ook de naam van de groep (horde) en de namen van de leiding (elke leiding heeft een naam van een figuur uit het Jungleboek) zijn van dit thema afgeleid. Behalve ons superleuke junglethema zullen we vaak spellen en kampen in allerlei thema’s spelen en beleven.

Horde
De wolven in de jungle leven in een grote groep. Zo’n groep wolven wordt een “horde” genoemd.
Binnen onze groep is dat ook zo. Alle welpen bij elkaar vormen samen een horde.

Nesten
Een belangrijke onderdeel van Scouting, werken in groepjes. De groepen worden bij de welpen “nesten” genoemd. Deze naam verwijst naar het Jungleboek thema waarin de welpen ook in nesten samenleven. Een nest bestaat uit ongeveer 6 á 7 welpen van verschillende leeftijden. Binnen een nest hebben twee welpen een speciale taak: de gids en de helper. De “gids” heeft de leiding in het groepje.
Hij begeleid de nieuwe welpen en stuurt zijn nest aan. De “helper” ondersteund de gids. Die neemt de taken van de gids over bij zijn afwezigheid en helpt de gids bij het uitvoeren van de taken.

Tijden
De ochtendwelpen hebben elke zaterdag opkomst van 9.30 uur tot 11.30 uur. We hebben een eigen lokaal in blokhut ’t Oosterhöfke aan de A.H. ter Horstlaan, maar we zijn nog vaker buiten te vinden.