Groep

In Rijssen is 1 grote scoutinggroep actief, namelijk Scouting Oosterhof-Niej Begin. Deze groep heeft ongeveer 220 jeugdleden en zo’n 80 kaderleden, en is niet meer weg te denken uit de Rijssense samenleving.

Scouting Rijssen bestond tot 2002 uit twee groepen; Scouting Oosterhof voor jongens en Scouting Niej Begin voor meisjes. De beide groepen waren al een lange tijd actief. De Oosterhofgroep al vanaf 1950 en Niej Begin vanaf 1973. In 2002 zijn beide groepen gefuseerd tot een grote nieuwe groep. In 2017 is blokhut Niej Begin verkocht aan het Leemspoor en draaien we al onze opkomsten in blokhut ’t Oosterhöfke in het Schwarzwald.

We hebben nu 10 speltakken, namelijk een bevergroep (jongens en meisjes van 5 tot 7 jaar), twee welpenhordes (jongens van 7 tot 11 jaar), een kabouterkring (meisjes van 7 tot 11 jaar), twee verkennerstroepen (jongens van 11 tot 15 jaar), 1 padvindstersvendel (meisjes 11 tot 15 jaar), een Rowan/sherpa afdeling (jongens en meisjes van 15 tot 18 jaar) de stam (18+, gemengd) en de Plus Scouts (oudste leden, gemengd).