Kabouters

Welkom op de pagina van de Kabouters!

Kabouters
De Kabouters zijn super stoere meiden van 7 tot 11 jaar. Elke zaterdag reizen de kabouters af naar de jungle waar ze allerlei gave spelletjes spelen.

Thema
Sinds 2010 heeft Scouting Nederland besloten dat de Kabouters vanaf dat moment door het leven gaan als Welpen. Om verwarring te voorkomen heeft Scouting Rijssen besloten dat de vrouwelijke “groenbloezen” de naam Kabouters blijft dragen. Dit in verband met onze gescheiden jongens en meiden speltakken.

Voor 2010 speelden de Kabouters in Bambilië, maar omdat dit een onbekend verhaal is zijn de Kabouters verhuisd naar de Jungle waar ze iedere week andere avonturen beleven. Behalve dit superleuke junglethema zullen we vaak spellen en kampen in allerlei thema’s spelen en beleven.

Opkomsten
Iedere zaterdag komen de kabouters bij elkaar om leuke avonturen te beleven. Elke week doen we weer iets nieuws. Van vogelhuisjes bouwen, tochten lopen en knutselen tot knopen leggen, kampvuur maken en eten koken. Ieder seizoen zijn er 2 á 3 tussenkampen waarbij we ons voorbereiden (en vast een beetje oefenen) op het grote Hemelvaartskamp. Op dit kamp kunnen we alle dingen in de praktijk brengen die we vaak oefenen.

Tijden
De kabouters hebben elke zaterdagmorgen opkomst van 9.30 uur tot 11.30 uur. We hebben een eigen lokaal in blokhut ’t Oosterhöfke aan de A.H. ter Horstlaan, maar je zult ons vaker buiten vinden.

Ben je enthousiast geworden en wil je graag een keertje komen kijken? Klik dan aan de rechterkant op contact en dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op!

Hartelijke groet,

De kabouterleiding